Az elmúlt időszakban megnövekedett a Wizz Air Hungary Zrt. légitársasággal szemben a fogyasztóvédelmi hatósághoz benyújtott fogyasztói panaszok száma, amelyek közül több eset a médiában is nagy visszhangot kapott – áll az Igazságügyi Minisztérium közleményében.
A panaszok szerint a légitársaság
- nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén;
- nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak;
- nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat;
- valamint emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait.
Emiatt a szakmai irányító Igazságügyi Minisztérium kezdeményezésére fogyasztóvédelmi hatósági vizsgálat indult a Budapest Főváros Kormányhivatalánál a magyar fogyasztók és magyar családok jogainak védelme érdekében. A közleményből kiderül, az eljárás célja az esetleges jogsértő magatartás feltárása, megszüntetése és szankcionálása, hiszen
a jogszabályokat valamennyi vállalkozásnak be kell tartani!
– írja a minisztérium.
Nyitókép: MTI/Balázs Attila